W Poznaniu odbyła się inauguracja budowy nowego centrum Posnania. Centrum zakupów i rozrywki oferuje 100 tys. m2 powierzchni najmu i będzie największym obiektem handlowym w woj. wielkopolskim oraz trzecim pod tym względem w całej Polsce. Koszt inwestycji wyniesie 300 mln euro. Otwarcie kompleksu zostało zaplanowane na drugą połowę 2016 roku.
Wydarzeniu towarzyszyła ceremonia wmurowania kamienia węgielnego, w której uczestniczyli przedstawiciele władz miasta oraz wielu najemców.
Łącznie, przy realizacji inwestycji oraz po otwarciu obiektu, zatrudnienie znajdzie ok. 6 tys. osób. O atrakcyjności koncepcji świadczy zainteresowanie najemców, którzy wynajęli lub zarezerwowali już 80 proc. handlowej powierzchni Centrum. Przyszli użytkownicy kompleksu docenili lokalizację, szeroki wachlarz usług dodatkowych, bezprecedensowe wykorzystanie nowych technologii w komunikacji z klientem oraz wysokie walory architektoniczne obiektu. Posnania znacząco wpłynie na wzrost atrakcyjności osiedla Rataje, które zyska lepszy dostęp do oferty zakupowej oraz rozrywkowo-rekreacyjnej, nowe restauracje i kawiarnie oraz szerokie spektrum usług skupionych
w jednym nowoczesnym obiekcie.
Ze względu na wielkość i zróżnicowanie oferty – ponad 300 najemców – klienci będą mogli zaspokoić swoje indywidualne oczekiwania, gusta i smaki. Pod jednym dachem znajdzie się 40 wielko i średnio powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji oraz kawiarni. Na gości będzie czekało 3 300 miejsc parkingowych.
Centrum Posnania oferuje nie tylko szeroki wachlarz marek, to także unikalne miejsce spotkań „na żywo” i online, miejsce rozrywki, swobodnej ekspresji własnych potrzeb i fantazji, inspiracji i kreowania nowych trendów, wreszcie miejsce towarzyskiego lub rodzinnego spędzania wolnego czasu. W Centrum zaprojektowano liczne miejsca aktywizujące i integrujące lokalną społeczność, jak amfiteatr, place do organizacji pokazów, eventów i happeningów czy wreszcie gigantyczna ściana służąca użytkownikom mediów społecznościowych.
Klienci otrzymają do dyspozycji darmową sieć WiFi dostępną w całym centrum z możliwością geolokalizacji danego sklepu lub samochodu na parkingu, cyfrowe mapy, możliwość płatności mobilnych, dedykowaną aplikację oraz specjalny portal umożliwiający bliską współpracę centrum z najemcami w celu zapewnienia zindywidualizowanej obsługi i oferty „na miarę”. Posnania to także pakiet usług dodanych – osobisty doradca, dostawa do domu, powierzenie parkowania dedykowanej obsłudze, miejsce zabaw i opieki nad dziećmi, a także usługi concierge czy wygodny „lounge” dla lojalnych „Friends of Posnania” z dostępem m.in. do nieodpłatnej prasy i iPadów.
Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez RTKL, światowej klasy architektów znanych z realizacji takich projektów jak Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Posnania wyróżniać się będzie m.in. przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami oraz dotąd niespotykanymi w Polsce witrynami sklepowymi o podwójnej wysokości sięgającej 8 metrów. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże. Tworzy to szczególnie korzystny klimat dla nowatorskich konceptów gastronomicznych. Posnania będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie, co pozwoli spełnić normy certyfikatu BREEAM z oceną „bardzo dobry”. Planowana zieleń dookoła i liczne ścieżki oraz udogodnienia dla rowerzystów tworzą z Posnanii miejsce przyjazne i integrujące.
Strona internetowa centrum znajduje się pod adres www.posnania.eu. Będą na niej umieszczane wszystkie informacje na temat realizowanej inwestycji.







